CJG’s Noord-Veluwe vanaf nu ook bereikbaar via livechat!

Het CJG (Centrum Jeugd en Gezin) is er voor alle vragen over opvoeden en opgroeien. Groot of klein, ingewikkeld of simpel. Wij proberen altijd een oplossing te zoeken. Daarom zijn wij continu op zoek naar de manier waarop wij mensen uit de gemeente Nunspeet het beste kunnen helpen met deze vragen. Want wij begrijpen als geen ander dat het stellen van een hulpvraag vraagt om het tonen van kwetsbaarheid en het geven van vertrouwen.

Wij hebben, met ouders, jongeren en collega’s, de afgelopen periode in kaart gebracht hoe cliënten bij ons terecht komen. Welke stappen heeft de cliënt al gezet voordat hij/zij bij ons komt? En vooral: hadden wij in een eerder stadium al iets kunnen betekenen? Het waren vragen die wij aan veel van onze klanten hebben gesteld. Het was een zoektocht naar een logische, laagdrempelige en herkenbare werkwijze waardoor alle inwoners hulpvragen bij ons kwijt kunnen op een manier die bij ze past. Prettig, veilig en persoonlijk!

Wij zijn dan ook heel trots dat we vanaf maandag 17 mei de chatfunctie op onze websites live zijn gegaan. Inwoners kunnen ons op werkdagen tussen 19 en 21 uur via deze chat bereiken en hun vragen stellen. De chat is te vinden op onze site www.cjgnunspeet.nl.

Wij weten dat cliënten het stellen van een hulpvraag soms spannend vinden. Bij gevoelige thema’s is de stap naar het CJG dan groot. Daarom zijn wij enorm trots dat wij nu deze klanten ook op deze laagdrempelige manier kunnen helpen. Met de chat kunnen wij eerder helpen en laten zien dat schaamte vaak niet nodig is. We zijn allemaal mensen en iedereen heeft wel eens een hulpvraag. Wij ook.

Wil je meer weten over onze chatfunctie of de andere manieren waarop wij jou kunnen helpen? Kijk dan op onze site www.cjgnunspeet.nl.